باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

تاریخچه و تکامل بدنسازی در جهان

تاریخچه و تکامل بدنسازی در جهان


http://www.radiovarzesh.ir/danesh/images/daierebadan.gif

در اواخر قرن نوزدهم علاقه خاصی برای بدنسازی در مردم به وجود آمد و این بدنسازی به معنی اضافه کردن عضلات برای دفاع شخصی و بقا نبود . بلکه منظور از آن بازگشت به این ایده یوناینان بود که با افزایش عضلات از بدن تجلیل می کردند .

در همین موقع در امریکا علاقه قابل توجه ای برای افزایش قدرت در رابطه با تاثیر سلامتی بوجود آمد و چیزی که طرفداران این فرهنگ می خواستند کسی بود که شکل بدن او تجسمی از ورزشکاران یونان باستان را برایشان ایجاد کند نه آن مردان اروپایی شکم گنده را و انها را چنین بدنی را در شخصی به نام اوژن ساندو پیدا کردند و این تغییری در ورزش پرورش اندام آن قرن بوجود آورد .

او در سال 1890 میلادی به امریکا آمد و بوسیله شخصی به نام فلورنز زیگفیلد به مردم به عنوان قویترین مرد جهان معرفی شد .

تقریباً در همان زمان جرج ها کن اشمیت روسی به خاطر برنده شدن در مسابقات وزنه برداری و مسابقات کشتی عنوان شیر روسیه را کسب کرد و او همچنین سخنران و نویسنده خوبی نیز بود و کتابهای فلسفی چون منشا حیات را نوشت و کسانی مانند جورج برنارد شاو و حتی آلبرت انیشتن را برای مباحثه درباره ایده هایش به مبارزه دعوت می کرد .

 مراحل تکامل بدنسازی :

در سالهای دهه 1920 و 1930 ثابت شد که سلامتی و رشد بدن به یکدیگر نزدیک و مربوط بوده و کار کردن با وزنه بهترین وسیله برای ازدیاد حجم عضلات در کوتاهترین زمان است .

در سال 1939 اتحادیه بدنسازان آماتور AAU مسابقات آقای امریکا در چهارم جولای در شهر شیکاگو برگزار کردند شرکت کنندگان در این مسابقات فقط بدنسازان نبودند بلکه از تمام رشته های ورزشی مانند بوکسورها در ان شرکت می کردند و در هر لباس مانند شورت بوکس بازی یا شورت های کوتاه اقدام به نمایش عضلات خود می کردند .

در سال 1944 اتحادیه ورزشکاران آماتور اولین مسابقه قهرمانی بدنسازی واقعی را برگزار کرد . آقای امریکا برای آن سال و سال بعد از آن جان گریمیک بود .

بدنسازی در دهه های 1940 و 1950 میلادی :

برنده مسابقه آقای امریکا در سال 1945 کلارنس راس بود که می توان گفت که اولین قهرمان واقعی ورزش بدنسازی است و بعد از او استیوریوز ظاهر شد . بدنسازان ساحلی که در حال حاضر در سواحل ونیس ، کالیفرنیا قرار دارد در سالهای دهه 1940 و 1950 در سواحل سانتا مونیکا تجمع می کردند بعد از استیو ریوز اصلی ترین قهرمان بدنسازی رگ پارک بوده او برای دو دهه قهرمان برتر بدنسازی بود .

 بدنسازی دهه 1960 :

در سالهای دهه 1960 فقط دو قطب بدنسازی در دنیا وجود داشته اروپا و امریکا . سرجیواولیوا از قهرمانان مستر المپیای سالهای دهه 1960 می باشد . در سال 1967 بیل پرل برنده مستر یونیورس حرفه ای بوده و آرنولد شوارتزنگر برنده مستر یونیورس اماتور می باشد .

شش نفربرتر در مسابقات سالهای دهه 1960 دیو دارپر ، سرجیو الیوا ، بیل پییر ، فرانکو کلمبو ، فرانک زین و آرنولد شوارتزنگر می باشد .

 بدنسازان در سالهای دهه 1970 :

قهرمان مستمر المپای در سالهای 1970 تا 1975 ارنولد شوارتزنگر بوده و بعد از او فرانکو کلمبو و فرانک زین قهرمانان این دهه بوده اند . سالهای دهه 1970 سالهای پیشرفت فدراسیون بدنسازی جهانی بوده و بعنوان یک سازمان بدنسازی برتر در جهان شناخته شده است . این سازمان با داشتن یکصد کشور عضو زیر نظر آقای بن ویدر به عنو ان رئیس فدراسیون اداره شده است و ششمین فدراسیون بزرگ ورزش دنیا در آن موقع بوده است .

بدنسازی در سالهای دهه 1980 و 1990 :

قهرمان مستر المپیای 1980 آرنولد شوارتزنگر و قهرمان سالهای 1981 و 1982 فرانکو کلمبو و کریس دیکرسون می باشند و بعد از آنها الی هنی توانست قهرمان هشت دوره این مسابقات شود .

پیشرفت انفجاری بدنسازی :

دهه 1980 شاهد رشد شدید بدنسازی بوده است و فدراسیون بین المللی بدنسازی بیشتر از یکصد کشور عضو داشته است و چهارمین فدراسیون ورزشی جهانی از لحاظ بزرگی تا سال 1990 می باشد و نیز این ورزش در سال 1997 توسط کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته و این ورزش عضوی از کمیته ورزش های اماتور گردید .

 آینده بدنسازی :

در آینده بدنسازان سطح بالا بدنشان بزرگتر از بدنسازان گذشته خواهدبود ولی این ورزش باید بیشتر به مردم معرفی شود و فقط برای کسانی نباشد که این را برای شرکت در مسابقات دنبال می کنند زیرا تمرینات بدنسازی یکی از روشهای عالی برای داشتن تناسب اندام می باشد و هر چه مردم بیشتر آن بفهمند از منافع ان بهتر استفاده می کنند .

گردآورنده : پیام روشنی سیاهپوش مربی بدنسازی 

نظرات 1 + ارسال نظر
ماهان جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ق.ظ

عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد