باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

باشگاه بدنسازی جوانمرد

سایت بدنسازی پرورش اندام مکمل های بدنسازی

مکمل ( کرومیوم)

توضیح مختصر درباره یک مکمل ( کرومیوم) 

تستسترون یک هورمون بی نهایت آنابولیک (سازنده) است که رشد عضلات را ترغیب می کند و از سوی دیگر کورتیزول یک هورمون به شدت کاتابولیک (مخرب) (هورمون استرس) است که باعث تخریب بافتهای عضلانی می شود.  

خوشبختانه یک راه ساده برای کنترل هورمون کورتیزول وجود دارد و آن مصرف یک مادة معدنی ضروری است بنام کرومیوم . آب انگور، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی، قارچ، پنیر، فلفل سیاه، غلات کامل قرص مخمر آبجو، گوشت قرمز حاوی مقدارکمی کرومیوم است ولی چون میزان جذب آن از طریق غذا کم است بهتر است بصورت مکمل دریک و یا دو وعده (یک وعدة آن بلافاصله قبل از تمرین می باشد) مصرف شود. (برای نمونه می توان به مکمل کرومیوم پیکلونیت اشاره کرد).

از آن جایی که بلند کردن وزنه های سنگین منجر به بالارفتن سطح کورتیزول می شود درد تمرینات می توان از مکمل کرومیوم بهره مند شد. یکی ازعملکردهای مثبت دیگر کرومیوم، درحساس تر ساختن هورمون انسولین است، همانطور که می دانید مورمون انسولین برای هدایت آمینواسیدها و کربوهیدراتها به داخل سلول های عضلانی بسیار حائز اهمیت است. کاری که کورتیزول انجام می دهد این است که از ورودِ آسانِ کراتین ، آمینواسیدهاو کربوهیدراتها به داخل سلولهای عضلانی جـلوگیری می کند و سنـتز پروتئین را خنـثی می سـازد و رشـد عضـلانی را مـحدود می سازد. پس با مصرف کرومیوم می توان بیشترین کمک را به حداقل رسانی آثار منفی کورتیزول بر روی تستسترون انجام داده و خواص آنابولیک آنرا به حداکثر رساند.

طبق تحقیقاتی که در سال 2006 انجام شد نشان می دهد که مصرف مداوم و کافی از 3 آمینواسید (لیوسین، ایزولیوسین، والین) که تحت عنوان آمینداسیدهای شاخه دار ازآن نام می برند موجب کاهش 45 درصدی سطح کورتیزول دربدن می شود.

به هنگام صبح و بعد از بیدارشدن سطح "Te" خون بالاست و همین طور بالا بودن سطح کورتیزول دربدن هم بسیارممکن بنظر می رسد درنتیجه می توان به محضِ بیدارشدن از خواب مقدار 5 تا 10 گرم از مکمل "BcAA" استفاده نمود و علاوه بر صبح همین مقدار را می توان قبل و بعد از تمرین نیز میل نمود.

توصیة دیگر برای بالابردن افزایش سطح طبیعی Te این است که می توانید 20 تا 40 گرم پروتئین Whey را بهنگام صبح و بلافاصله بعد از تمرین میل کنید. درضمن امروزه نقش مؤثر" کارنیتین " در کمک به ترشح "Te" هم به خوبی روشن شده است این مکمل که منبع چربی سوزی نیز می باشد گیرنده های آندروژنی در سلول های ماهیچه ای را افزایش می دهد که می توان آنرا به هنگام صبح و بلافاصله بعد از تمرین به مقدار 1 تا 3 گرم ازانواع کارنیتین مثل ال کارنیتین استفاده کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد